Fotoboek

Foto’s van de diverse activiteiten. Klik op één van de links uit het submenu voor meer foto’s.
De rechten voor alle foto’s berusten bij de Sportvereniging Noordhorn en / of de makers van de foto

fotopagina badminton

SPEEDDATE MET MINISTER BRUINS
Zaterdag 3 november schoven bestuursleden van SPORTVERENIGING NOORDHORN aan tafel bij minister Bruno Bruins. Minister Bruins die o.a. de portefeuille Sport beheert, was naar Leek gekomen om kennis te maken met vertegenwoordigers van de sportverenigingen in de nieuw te vormen gemeente Westerkwartier. Zo kon het gebeuren dat de vereniging Bruins zelf kon informeren over het belang van sport voor ouderen. Ouderen hebben vaak geen behoefte meer aan competitie, maar zeker wel aan sport en conditietraining. Vaak kan dat ook het beste in groepsverband. Dat stimuleert en geeft ook sociale verbinding. En (niet onbelangrijk) het werkt preventief: een goede conditie, een goede gezondheid—minder ziekenhuisopnames.
Problemen zijn er natuurlijk ook. Zo is het van belang dat er een lage contributie is om deelname te bevorderen. Dat betekent echter ook dat het met de financïen passen en meten is. Ondersteuning is daarom zeer welkom. Minister Bruins ,die aandachtig luisterde en notities maakte, gaf zelf ook nog enkele tips. Hij wees op het bestaan van sportcoaches en vrijwilligersvergoedingen, wat echter voor de vereniging niet aan de orde is.